Partner serwisu
Drogi i autostrady

System viaTOLL na odcinkach A1 i A4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
System viaTOLL na odcinkach A1 i A4
fot. GDDKiA
Zgodnie z zapowiedziami, 1 października system viaTOLL objął kolejne drogi. Tym razem jest to autostrada A1 od węzła Kowal do węzła Łódź Północ oraz A4 od węzła Rzeszów Północ do węzła Rzeszów Wschód. Daje to w sumie nowe 58 km płatnych dróg.

Wraz ze wspomnianymi odcinkami autostrad A1 i A4 o łącznej długości 58 km, system viaTOLL obowiązuje już na sieci tras o długości około 2917 km. W 2018 roku, gdy Kapsch przestanie być operatorem systemu, viaTOLL będzie działał na około 7 tys. km dróg.

Miesiąc temu miało miejsce nowe rozszerzenie płatnej sieci dróg objętej viaTOLL-em. Wówczas dołączyły do niego odcinki A1 Czerniewice – Włocławek Zachód, A1 Świerklany – Gorzyczki, A4 Jarosław Zachód – Korczowa, S8 Syców – Wschód – Wieluń i Łask – Rzgów, S14 na odcinku Pabianice Północ – Róża, S19 Rzeszów Zachód – Świlcza oraz DK-90 na odcinku Jeleń – Baldram.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zamierza wprowadzić elektroniczny pobór opłat dla wszystkich pojazdów, lecz do tej pory nie są znane szczegółowe założenia tej koncepcji. Nie wiadomo, czy nowy system będzie bazował na istniejącym, czy powstanie zupełnie nowy. Umowa z obecnym operatorem, firmą Kapsch, wygasa w 2018 roku i GDDKiA musi do tego czasu wstrzymać się ze zmianą zarządcy infrastruktury zamontowanej przez Kapsch-a.

 

System viaTOLL od początku funkcjonowania, czyli od 1 lipca 2011 roku do końca lipca 2014 roku zarobił 3,313 mld zł, co daje średnio 3,3 mln zł dziennie. Środki te trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5